35stan 35stan
1136
BLOG

Smoleńsk 2010 - omamy Plusnina?

35stan 35stan Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

Wieża Siewiernego o kryptonimie „Korsaż”.

Wg stenogramu z wieży (IES Nr Dz. E. 1286/2011/KF)                                                    Plusnin rozmawia z „Logiką”(Kurtiniec) w Moskwie

 

10:13:28,7

Logika – No racja, racja, a gdzie on w ogóle teraz jest?

10:13:32,4

Plusnin – Jest gdzieś na trasie ale nie umiem powiedzieć, czy jest jeszcze w strefie mińskiej, czy już wszedł w moskiewską

10:13:37,7

Logika - ….powinien powiedzieć…. nad nami….

10:13:40,1

Plusnin – No w zasadzie powinien, w zasadzie już powinien się pojawić. Właśnie widzę, samolot leci, ale ten leci od razu na Moskwę, on nie on, trudno powiedzieć

10:13:41,8

Logika – No

10:13:50,2

Plusnin – No powiedzą nam wszystko

10:13:51,8

Logika – No a jemu…..już uprzedzili, wiesz?

10:13:54,0

Plusnin – Tak, tak, tak

10:13:55,2

Logika – Co?

10:13:56,0

Plusnin – Uprzedzili go, że tu jest mgła i w ogóle

10:13:59,2

Logika – To poinformuj mnie potem, jak już będzie informacja, czy wiedzą, czy odejście, czy co, dobrze?

10:14:00,5

Plusnin – Dobrze. Dobrze.

 

Przywołajmy z Raportu MAK godzinę przejścia przez TU154M nr 101 punktu ASKIL(przejście ze strefy mińskiej w moskiewską:

10:22:34

Moscow - Control, Polish Air Force 1-0-1, good day, at FL 3900 feet, over ASKIL and we are ready for further descent.

 

Przed tym czasem samolot znajdował się w strefie białoruskiej(mińskiej).

Skąd zatem Plusnin o godzinie:

10:13:32,4

Plusnin – Jest gdzieś na trasie ale nie umiem powiedzieć, czy jest jeszcze w strefie mińskiej, czy już wszedł w moskiewską

 

czyli na 9 minut przed osiągnięciem przez TU154M nr 101 punktu ASKIL i w odległości około 140 km od ASKIL zastanawia się nad tym czy samolot jest w strefie białoruskiej jeszcze czy już w moskiewskiej?

 

Jeszcze ciekawiej wygląda następna jego wypowiedź:

10:13:40,1

Plusnin – No w zasadzie powinien, w zasadzie już powinien się pojawić. Właśnie widzę, samolot leci, ale ten leci od razu na Moskwę, on nie on, trudno powiedzieć

 

O tym, że „w zasadzie już powinien się pojawić.”

Skoro Logika(Kurtiniec) informuje wieżę, że  o:

9:40:45,8

Logika– No zrozumiałem….. teraz Tutka do was wyleciała, y, dwadzieścia siedem po.

 

a czas potrzebny jej do osiągnięcia punktu ASKIL to około 55 minut, to Plusnin nie powinien się jej spodziewać wcześniej niż około :

9:27 + ~0:55 = ~10:22

 

Tym bardziej dziwić musi wypowiedź Plusnina z czasu troszkę późniejszego:

 

10:15:07,0

Wieża (Plusnin do Kurtińca)– Nikołaju Jewgieniewiczu, powiem Panu, nie nawiązywałem. Proszę, widzę samolot, jest na trasie, jeden, ale czy on czy nie on, nie wiem; leci na Moskwę

 

Skąd Plusnin o tej godzinie może wiedzieć, że samolot , który widzi na radarze „leci na Moskwę”?

Skoro tak widzi, to samolot ten musi już być za punktem ASKIL w strefie rosyjskiej i lecieć drogą lotniczą B107(to droga na Moskwę z punktu ASKIL). Druga droga z ASKIL B102 prowadzi do punktu OGALI i to na tej drodze zgodnie z planem lotu powinien znaleźć się TU154M nr 101 po przejściu punktu ASKIL.

Skoro jednak Plusnin widzi go „idącego na Moskwę” , to potwierdza to co się działo z TU154M nr 101 po przejściu ASKIL a mianowicie to, że załoga zmieniła trasę przewidzianą w planie lotu i podąża drogą B107(„na Moskwę”)

Jak do tej pory wszystko się zgadza z trasą pokazaną w Raporcie MAK, za wyjątkiem czasu uwidocznionego w Raporcie MAK, czasu późniejszego o około 6 minut.

 

Poszukując przyczyny tych niezgodności czasowych, przywołajmy dokument sejmowy w postaci odpowiedzi ministra ON B.Klicha, na zapytanie poselskie posłanki J.Szczypińskiej, dotyczące godziny startu TU154M nr 101 z lotniska Okęcie:

 

 

 

 

Odpowiedź ministra obrony narodowej - z upoważnienia prezesa Rady Ministrów -

na zapytanie nr 9562

w sprawie godziny, o której w dniu 10 kwietnia 2010 r. nastąpił wylot rządowego samolotu TU-154M z lotniska Okęcie

   Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając, z upoważnienia prezesa Rady Ministrów, na zapytanie pani poseł Jolanty Szczypińskiej w sprawie godziny, o której w dniu 10 kwietnia 2010 r. nastąpił wylot rządowego samolotu TU-154M z lotniska Okęcie (SPS-024-9562/11), uprzejmie proszę o przyjęcie następujących wyjaśnień.

   Wylot samolotu rządowego Tu-154M w dniu 10 kwietnia 2010 r. do Smoleńska został zaplanowany na podstawie pisma w sprawie zabezpieczenia przelotu samolotem specjalnym oficjalnej delegacji prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i osób towarzyszących na obchody 70. rocznicy zbrodni katyńskiej, przesłanego przez Kancelarię Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej do szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w dniu 9 marca 2010 r. (nr ZOOP-350-8-4-10). Planowane czasy startu były następujące:

   - Warszawa (start godz. 6.30 LT) - Smoleńsk,

   - Smoleńsk (start godz. 16.00 LT) - Warszawa.

   Zgodnie z kolejnym pismem Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 marca 2010 r. (nr ZOOP-350-8-13-10) dokonano korekty godzin wylotu samolotu:

  - Warszawa (start godz. 7.00 LT) - Smoleńsk,

   - Smoleńsk (start godz. 18.00 LT) - Warszawa.

   Faktycznie start samolotu z lotniska Warszawa-Okęcie do Smoleńska nastąpił o godz. 7.21 czasu lokalnego.

   Godzina wylotu samolotu rządowego Tu-154M w dniu 10 kwietnia 2010 r. została ustalona na podstawie informacji przekazanej przez koordynatora ruchu lotniczego (pełniącego dyżur na wieży kontroli lotów lotniska im. Chopina w Warszawie) do planisty informatora ruchu lotniczego w Biurze Odpraw Załóg 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Informacja powyższa została zapisana w dzienniku przelotów i w systemie informatycznym BLUSZCZ.

   Przedstawiając powyższe wyjaśnienia, pozostaję w przekonaniu, że uzna je Pan Marszałek za wystarczające.

 Z wyrazami szacunku i poważania

Minister Bogdan Klich                                                                                                 Warszawa, dnia 19 maja 2011 r.

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/0259692B

Policzmy zatem, o której godzinie powinien pojawić się TU154M nr 101 na punkcie ASKIL, gdyby przyjąć godzinę startu z Okęcia potwierdzoną przez ministra ON B.Klicha jako 7:21c.p.(9:21 czasu rosyjskiego) i przyjmując czas lotu do punktu ASKIL jako ~55 minut:

9:21 +~0:55 =~10:16 czasu rosyjskiego

Czy więc słowa Plusnina siedzącego przed ekranem radaru, wypowiadane na wieży w rozmowie z „Logiką” w okolicach godziny 10:15 czasu rosyjskiego, wynikały z  doznawanych przez niego omamów, czy też odzwierciedlały stan faktyczny na trasie z udziałem TU154M nr 101?

Aby było jeszcze ciekawiej, to jest zarejestrowany wywiad Plusnina zla Superwizjera TVN z 6.09.2010 roku, w którym Plusnin przyznaje, że  łączność z TU154M nr 101 nawiązał około godziny …..10:15 czasu rosyjskiego:

 

„Ok. godziny 9:20-9:25 (7:20-7:25 czasu polskiego) Plusnin miał dostać informację o tym, że polski TU-154 wystartował, około godziny 10:15 samolot nawiązał z nim kontakt.”

https://web.archive.org/web/20110725220343/http://superwizjer.tvn.pl/36952,kontroler-lotow-ze-smolenska_-czy-kogos-sie-boi_,archiwum-detal.html

 

 

Dodatkowo w tej wypowiedzi mamy potwierdzenie, że  czas startu TU154M podany przez MAK jako 10:27(7:27 c.p.) został sfałszowany(stenogram też) i że prawdziwy jest czas startu podany przez ministra ON B.Klicha jako 7:21 c.p.(10:21 czasu rosyjskiego).

 

Ten czas startu TU154M nr 101 z Okęcia jako 9:21 i czas pojawienia się nad ASKIL około 10:15 – 10:16 w połączeniu z planem aktywnej nawigacji znajdującej się w komputerze pokładowym FMS(cztery ostatnie punkty nawigacyjne, niezgodne z zgłoszonym planem lotu i wprowadzone do komputera przez załogę TU154M nr 101) wskazujące, że załoga samolotu realizowała plan podejścia rekonesansowego  na Siewiernyj z kursem 79°(podejście od zachodu) wg „Procedury z nawrotem” (reversal procedure), o której pisałem w notce:

http://stan35.salon24.pl/728059,smolensk-2010-aktywny-plan-nawigacji-poziomej-w-pamieci-fms

 

Wynika z tego fakt, że nad pasem Siewiernego  samolot pojawił się około 10:22 -  10:23 i po stwierdzeniu, że warunków do lądowania nie ma, odszedł w kierunku punktu 10XUB(który był wprowadzony do FMS po punkcie DRL1(dalsza zachodnia radiolatarnia) a stamtąd udał się w kierunku punktu OGALI (kierunek na Briańsk).

35stan
O mnie 35stan

Nie znoszę kłamstwa, obłudy, relatywizmu moralnego i bezczelności w ich prezentacji. Preferuję rozmowę merytoryczną, opartą na faktach i uprawdopodobnionych poszlakach, analizy oparte na kojarzeniu różnych informacji i faktów w logiczny ciąg zdarzeń. Wyznaję pogląd, iż w polityce nie należy liczyć na przyjaźń, tylko na wspólne interesy, które najlepiej gwarantują dobrą współpracę, że partnerowi można zaufać, jeśli ma się możliwość kontroli jego działań.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka