Konfiguracja TU154M
Konfiguracja TU154M
35stan 35stan
1460
BLOG

Smoleńsk 2010. Przebudowa salonu nr 3 w TU154m nr 101

35stan 35stan Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

W Raporcie KBWLLP w pkt.1.6.5. podano następującą informację o konfiguracji kabiny pasażerskiej TU154M nr 101 :

 

1.6.5. Załadowanie samolotu

W dniu 6.04.2010 r. personel 36 splt wykonał zmianę certyfikowanej konfiguracji

kabiny pasażerskiej poprzez przebudowę trzeciego salonu z 8 na 18 miejsc. Zmiany nie

uzgadniano z producentem samolotu. Po wykonaniu tej zmiany samolot był

skonfigurowany w wariancie 100 miejsc pasażerskich. Taka konfiguracja samolotu była

niezgodna z „Ту-154М. Руководство по летной эксплуатации. Книга первая”, rozdz. „2.

Общие эксплуатационные ограничения”, podrozdz. „2.4. Максимальное количество

людей на борту  str. 2.9. (Июль 25/90), tab. 2.4.1. Zmienionej konfiguracji kabiny

pasażerskiej nie uwzględniał dokument „Самолет Ту-154М. Руководство по загрузке

и центровке. Дополнение к руководству по загрузке и центровке самолетов Ту-154М

борт. (зав.) № № 101 (90А837) и 102 (90А862) Спецотряда Польской республики

в вариантах компоновок »Салон« на 90 и 89 пассажирских мест” zarejestrowany

w 36 splt w RWD nr 88/10 oraz arkusz załadowania samolotu. W tej konfiguracji samolot

wykonywał loty 7, 8 i 10.04.2010 r.

 

Natomiast w Raporcie MAK  w pkt.1.6.1.podano:

 

1.6.1. Szczegóły konstrukcji i dane samolotu będące przedmiotem badań

(…)

Konstrukcyjnie samolot przystosowany jest do przewozu 90 pasażerów. Minimalna liczba stewardes, zgodnie z rozdziałem 2.3 Instrukcji użytkowania w locie wynosi 4 osoby. Faktycznie na pokładzie samolotu, oprócz pasażerów i załogi samolotu, znajdowały się   

(…)

 

Ten zapis w Raporcie MAK  o „3 stewardesy i jeden przedstawiciel Biura Ochrony Rządu.”

Jest nieprawdziwy, gdyż wśród ofiar było 9 osób z BOR-u:

 

Funkcjonariusze BOR

  1. mł. chor.Agnieszka Pogródka-Węcławek (funkcjonariuszkaBiura Ochrony Rządu wchodząca w skład załogi samolotu jakostewardesa)

czyli był wymagany instrukcją użytkowania komplet stewardess.

FunkcjonariuszeBiura Ochrony Rządu

  1. ppłkJarosław Florczak
  2. kpt.Dariusz Michałowski
  3. por.Paweł Janeczek
  4. ppor.Piotr Nosek
  5. st. chor.Artur Francuz
  6. chor.Jacek Surówka
  7. chor.Paweł Krajewski
  8. chor.Marek Uleryk

 

 

Oficjalnie podano w obu Raportach, ze w katastrofie zginęło 96 osób.

Odejmując od liczby ofiar równej 96, liczbę członków załogi czyli pilotów i stewardessy, otrzymamy ilość osób znajdujących się w kabinie pasażerskiej(w kopcicie 4 członków załogi i 4 stewardessy na miejscach służbowych(jump seat):

 

96 – (4+4) = 88 osób zajmujących miejsca pasażerskie

 

Samolot TU154M nr 101 miał takich miejsc 90.

Po co zatem było potrzebnych 10 dodatkowych miejsc i bezprawna przeróbka salonu nr 3 z 8 na 18 miejsc, skoro nie mogło być wykorzystane te 90 istniejące w samolocie bez przeróbki?

Zakładając nawet, że w salonie nr 1(prezydenckim) znajdował by się tylko Pan Prezydent z Małżonką, to pozostałych  miejsc pasażerskich by wystarczyło.

 

Moja hipoteza zakłada, że faktycznie przeróbki salonu nr 3 nie było(bo nie było potrzeby, co wykazałem wyżej) a zapis w Raporcie KBWLLP w pkt. 1.6.5. jest kłamstwem sprokurowanym w celu uwiarygodnienia lotu w dniu 10.04.2010 roku drugiego Tupolewa czyli TU154M nr 102, który był wersją ze 100 miejscami pasażerskimi(podano info o „przeróbce” salonu nr 3, by lecące nim osoby nie były zdziwione inną konfiguracją samolotu).

 

Są poszlaki wskazujące na lot drugiego Tupolewa(TU154M nr 102):

 

- T.Szczegielniak obsługiwał członków delegacji , którzy mieli lecieć z Prezydentem w "hanga.....terminalu"(relacja przed ZP) w czasie wsiadania dziennikarzy do Jak-a czyli przed 5-tą i po 5-tej(przesiadka). Co robili pasażerowie przed 5-tą, skoro mieliby lecieć z Prezydentem o 7:00?

 

- w stenogramach z wieży  na Siewiernym jest wzmianka w rozmowie Sypki z Krasnoutskim o lądowaniu na Siewiernym o 6:50 polskiego czasu samolotu „z takim wyposażeniem”, a przecież oficjalnie takiego lądowania samolotu nie było.

Gdyby to był TU154M nr 102, to start z Okęcia byłby około 5:36 – 5:40 i rzeczywiście słowa T.Szczegielniaka o tym że przed 5-tą i po 5-tej obsługiwał w „hanga.....terminalu" członków delegacji, miałyby sens.

- Natomiast J.Pospieszalski, który udzielił 11.04.2010 roku wywiadu dla hiszpańskiej gazety  "El Mundo" mówił, że zaniepokoiło go to przesiadanie i opóźnienie wylotu Jak-a(czy zdążą) bo wg "planu" mieli oni lądować tylko o 15 minut przed lądowaniem TU154M.
Jeśli założyć standardowy czas przelotu Jak-a na tej trasie jako 1h50 minut, to lądowanie przy starcie o 5:00 byłoby o 6:50 a wtedy planowane lądowanie TU154M byłoby o te 15 minut później czyli o 7:05 a start z Okęcia około 5:50.

Ponieważ opoźnił się start Jak-a, to i później wystartował TU154M nr 102(5:36 – 5:40)
No, chyba ze J.Pospieszalskiemu nie chodziło o ten samolot z planowanym odlotem o godzinie 7:00 ale o ten drugi, który jak mówił w tym wywiadzie organizatorzy załatwili i zawiadomili no nim wieczorem 9-tego(z uwagi na dużą liczbę chętnych) w którym mieli podróżować "niżsi rangą urzędnicy".

 

- w Decyzji o umorzeniu cywilnego wątku śledztwa, PO Wa-wa Praga przypisała lądowanie Jak-40 nr 044 z dziennikarzami do tej godziny , choć lądowanie Jak-a było o 7:15

 


- są relacje, że niektórzy pasażerowie przybywali na lotnisko przed 5-tą(np. brat Pana Melaka)


- M.Wojciechowski(dziennikarz GW, który leciał Jak-iem) twierdził w wywiadzie, że w samolocie , którym miała lecieć delegacja, "20 rzędów w tyle samolotu zajmowały wieńce", więc to nie mógł być Jak,  tylko Tupolew

Liczba ofiar podawana przez Rosjan jako 132, to była suma miejsc pasażerskich w obu samolotach: (90 + 100)  - 58 miejsc zajętych przez wieńce ułożone na tych „20 rzędach w tyle samolotu” (info Wojciechowskiego) : (18x3 + 2x2 = 58)


- P.Wudarczyk z Polsat News w swej relacji z Katynia mówi, ze "tu(na Cmentarzu w Katyniu) już jest delegacja, która przyleciała tym drugim samolotem" i nie tym co miał lecieć Prezydent, Marszałkowie.....


- na Cmentarzu znalazły się wieńce od członków oficjalnej delegacji(o tych wieńcach mówił M.Wojciechowski, że znajdowały się w tyle samolotu)

 

Faktem jest, że te wszystkie wieńce około godziny 8-mej były już przed bramą wejściową do Memoriału(gdyby dotarły TU154M nr 102, który lądował o 6:50, to przed 8-mą mogły się znaleźć na Cmentarzu), o czym informują świadkowie, a w sieci funkcjonuje zdjęcie parlamentarzystów z A.Macierewiczem na czele, którzy jeden z tych wieńców składają pod tablicą katyńską.

35stan
O mnie 35stan

Nie znoszę kłamstwa, obłudy, relatywizmu moralnego i bezczelności w ich prezentacji. Preferuję rozmowę merytoryczną, opartą na faktach i uprawdopodobnionych poszlakach, analizy oparte na kojarzeniu różnych informacji i faktów w logiczny ciąg zdarzeń. Wyznaję pogląd, iż w polityce nie należy liczyć na przyjaźń, tylko na wspólne interesy, które najlepiej gwarantują dobrą współpracę, że partnerowi można zaufać, jeśli ma się możliwość kontroli jego działań.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka