35stan 35stan
3542
BLOG

Smoleńsk 2010 – przebudowa salonki Relacja świadka

35stan 35stan Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 18

Z Raportu KBLLP:

"W dniu 06.04.2010 r. na polecenie Szefa Techniki Lotniczej 36 splt nakazano zmianę konfiguracji wnętrza samolotu z 90 na 100 miejsc dla pasażerów (rys. 1). Zmiana ta dotyczyła trzeciego salonu. Zgodnie z obowiązującą dokumentacją w tej części samolotu powinny znajdować się cztery dwuosobowe kanapy w dwóch rzędach i dwa stoły pomiędzy nimi. W miejsce zdemontowanego wyposażenia zamontowano trzy rzędy po sześć siedzeń jednoosobowych (po trzy z lewej i prawej strony samolotu). Zmiana ta zwiększyła liczbę miejsc siedzących w trzecim salonie z 8 na 18. Zwiększenie ogólnej liczby miejsc z 90 na 100 miało wpływ na zmianę wyważenia samolotu." - strona 57 raportu komisji Millera.

Na stronie 57 zamieszono fotokopię wpisu w „Książce obsługi statku powietrznego Tu-154M nr 101 (90A837)” o wykonaniu przebudowy trzeciego salonu z 8 na 18 miejsc w dniu 06.04.2010 r., natomiast na stronie 58 przedstawiono w sposób graficzny zmiany, jakim zostały poddany pokład samolotu Tu-154M nr 101 (90A837).

Zgodnie z ustaleniami KBWLLP zmian tych miano dokonać nielegalnie, wbrew obowiązującym procedurom.

W dniu 10.04.2010 roku , na antenie TVP Info przeprowadzono rozmowę z dziennikarzem tej stacji w tamtym czasie(obecnie dziennikarzem RMF FM), panem Grzegorzem Kwolkiem, który miał lecieć tym samolotem TU154m, towarzyszyć premierowi Tuskowi w podróży do Pragi w dniu 8.04.2010 roku , lecącemu na spotkanie przywódców państw Europy Środkowo Wschodniej z prezydentem Obamą

Rozmowa miała miejsce(rozpoczęła się) o godzinie 11:28(na czołówce stacji) i podczas jej trwania Pan G.Kwolek opisywał swe wrażenia z tej podróży. Pod koniec rozmowy, gdy prowadzący wspomniał o doniesieniach na temat liczby ofiar i rozbieżnościach w tej materii(132 – strona rosyjska, 88 - Paszkowski ), Pan Kwolek zaczął opisywać wyposażenie tego samolotu mówiąc o salonce dla Prezydenta, drugiej salonce dla ministrów i tradycyjnej części pasażerskiej. Przypomniał, ze my mamy dwa takie samoloty, różniące się wyposażeniem i że jedna jest luźniejsza zwana wersją prezydencką i druga ciaśniejszą zwaną premierowską i dodał, ze zapewne tą drugą ciaśniejszą wersją premierowską poleciała delegacja do Katynia.

Co z tej opowieści wynika?

Ano świadek Grzegorz Kwolek potwierdza, że TU154M, którym podróżował towarzysząc Tuskowi w podróży do Pragi w dniu 8.04.2010 roku, był wersją premierowską(ciasniejszą), czyli niejako potwierdzałby wersję KBWLLP na temat przeróbki drugiego saloniku, albo był to samolot TU154M nr 102 z wymalowanym nr ogonowym 101, który wg mojej hipotezy, startował z Okęcia zaraz po Jak-40 nr 044 z dziennikarzami.

Czy ktoś zna relacje innych świadków na temat samolotu TU154M , który leciał  8.04.2010 roku do Pragi? Warto by takie relacje skonfrontować.

35stan
O mnie 35stan

Nie znoszę kłamstwa, obłudy, relatywizmu moralnego i bezczelności w ich prezentacji. Preferuję rozmowę merytoryczną, opartą na faktach i uprawdopodobnionych poszlakach, analizy oparte na kojarzeniu różnych informacji i faktów w logiczny ciąg zdarzeń. Wyznaję pogląd, iż w polityce nie należy liczyć na przyjaźń, tylko na wspólne interesy, które najlepiej gwarantują dobrą współpracę, że partnerowi można zaufać, jeśli ma się możliwość kontroli jego działań.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka