Do transportu mięsa.......armatniego?
"Polskę i Rosję powinna połączyć szybka kolej - uważają eksperci rosyjskiego ministerstwa gospodarki. Jak poinformowała agencja ITAR-TASS - porozumienie w tej sferze współpracy, osiągnęli szefowie resortów gospodarki obu krajów: Igor Lewitin i Cezary Grabarczyk, którzy spotkali się wczoraj w Warszawie"
http://biznes.onet.pl/polske-i-rosje-polaczy-szybka-kolej,18571,3928433,1,news-detal
https://web.archive.org/web/20101201053031/http://biznes.onet.pl/polske-i-rosje-polaczy-szybka-kolej,18571,3928433,1,news-detal
Procesy " integracyjne" Rosji i UE poprzez Polskę przyspieszają. Kilka dni temu pisałem o artykule
a tu już pierwsze konkrety. Kolej potrzebna do transportu żołnierzy, sprzętu wojskowego i innego zaopatrzenia dla potrzeb frontu.Jakiś czas temu portal kolejowy "inforail" pisał o pomyśle budowy szybkiej kolei na poduszce magnetycznej na trasie Berlin-Moskwa przez Warszawę:
" Najnowszym pomysłem forsowanym przez International Maglevboard e.V. (Międzynarodowy związek pociągów na poduszce magnetycznej) jest wzmiankowana na wstępie trasa Berlin –Moskwa. Związek rozpoczął rozmowy ze stroną rosyjską w tej sprawie, których efektem jest podjęcie decyzji o wykonaniu studium realizacji takiej inwestycji. Trasa o długości około 1800 km miałaby prowadzić z Berlina przez Warszawę i Mińsk do Moskwy. Aby osiągnąć atrakcyjny czas przejazdu w okolicach trzech godzin zakłada się prędkość maksymalną 550 km/h. Przy takich parametrach kolej magnetyczna byłaby atrakcyjną konkurencją dla samolotów, ponieważ pociągi w tej relacji potrzebują aż 28 godzin. Nowa trasa dawałaby dodatkowo bardzo dużą przepustowość, gdyż jeden pociąg mógłby pomieścić na miejscach siedzących do 1200 pasażerów. Z racji odległości i konieczności osiągnięcia krótkiego czasu jazdy trasa byłaby prowadzona podobnie do autostrad z pominięciem centrów miast, natomiast obsługa kluczowych ośrodków odbywałaby się krótkimi odnogami. To z kolei sugerowałoby zasadność stosowania relacji bezpośrednich lub podziału na bezpośrednie bardzo szybkie pociągi oraz wolniejsze z postojami."
http://inforail.pl/text.php?id=34139
Rosja usilnie forsuje projekt wspólnej przestrzeni gospodarczej "od Lizbony do Władywostoku", chce uruchamiać projekty bezwizowego ruchu granicznego(na razie między Obwodem Kaliningradzkim a Polską), a nawet Putin zgłosił chęć przystąpienia Rosji do unii walutowej z UE(na co Niemcy na razie ochoty nie wyrażają).
Widać, że Rosja ma wielkie problemy z rozwojem, a tu chiński smok im zagraża.
Polityka Polski prezentowana i realizowana przez ś.p. Prezydenta L.Kaczyńskiego, budowy bloku państw Europy Środkowo - Wschodniej(trzeciej siły gospodarczej w UE, jak chcieliby to widzieć niektórzy) , stała w oczywisty sposób na drodze planom Rosji i Niemiec, wspieranym przez USA Obamy. Ogłoszenie przez USA rezygnacji z budowy tarczy antyrakietowej w Polsce i Czechach, akurat 17 września 2009 roku, w 70 rocznicę agresji sowieckiej na Polskę, było sygnałem dla Rosji, danym przez USA dla "wolnej" ręki dla Rosji w tej części Europy.
Zamach z 10 kwietnia 2010 roku był tylko tego nieuniknioną konsekwencją; wspólników do tego planu razwiedka WSI-owa zainstalowała w Polsce już w 2007 roku("nasz człowiek w Warszawie"- donosił rosyjski portal na wieść o zwycięstwie PO w wyborach i że D.Tusk będzie tworzył rząd). Wydarzenia z farsą badania przyczyn i śledztwo w sprawie smoleńskiej, to dalszy ciąg realizacji tego scenariusza, do którego jak widzimy dochodzą coraz to nowe elementy. Czy w takim razie możemy liczyć na zmianę? Moim zdaniem na razie walec historii toczy się pod wpływem brutalnej siły i nie widać jak można by go zatrzymać. Chyba, że sprawdzi się taki scenariusz:
http://www.youtube.com/watch?v=mI1FmyvVHgU&feature=player_embedded